F.E.A.R. Combat

5. prosince 2006 v 16:11 |  Hry
F.E.A.R., Strach, ktorý uchvátil hráčov pred rokom sa znovu vrátil, aby vás opäť vydesil k smrti. Hektolitre krvi, temná atmosféra a stovky vojakov ovládaných Paxtonom Fettelom vás chcú dostať, zastaviť a zničiť. Alma - malé vydesené dievča s paranormálnymi schopnosťami je vonku a vedie všetky zúčastnené strany do bodu, odkiaľ niet návratu.

Monolith nastolil v titule F.E.A.R. nový štandard v akčný hrách a Timegate Studios v ňom pokračuje v expanzii Extraction Point. V pôvodnej hre ste sa zoznámili s jednotkou F.E.A.R., špeciálnym tímom vyškoleným na zvládanie situácií, ktoré si nikto iný nedokáže ani len predstaviť. Vošli ste s nimi do vývojového centra, ktoré bolo obsadené neznámymi útočníkmi. Replikantmi. Tajným projektom, ktorý sa vymkol kontrole, kde Paxton Fettel jeden z pokusných telepatov ovládol replikantov a zaistil územie centra. Vy ste išli dnu s jediným cieľom, zničiť ho. Nie všetko išlo podľa plánu a do boja dvoch strán sa primiešalo malé dievča Alma, záhadnými silami disponujúce dievča, zamknuté v temných laboratóriách centra. O tom, že Alma je alfou a omegou všetkého, ste si vytvorili obraz už minule, teraz sa vám to ešte potvrdí.

Expanzia pokračuje presne tam, kde hlavná hra skončila a ukazuje, čo sa stalo potom, ako ste sa snažili opustiť zničené mesto, ale zlo vás dostihlo. Ocitáte sa na zemi, uprostred zničeného mesta, obklopený nehybnými klonmi, ktoré po smrti Paxtona Fettela nikto neovláda. Všade je ticho, mesto je opustené a vy sa vydávate vpred. Neviete kam, ale hľadáte najrýchlejšiu cestu preč z tohto miesta ovládaného strachom.

Krvavý kúpeľ pokračuje,

tentoraz aj s divákmi,

a režisérkou je znovu Alma
Samozrejme čas ticha nebude trvať dlho. Nepriatelia ožívajú a krvavá smršť pokračuje. Tentoraz v tom nebudete sám a váš tím bude väčšinou po vašom boku, bude vás podporovať, viesť a vysielať do útoku. Do útokov, ktoré si zachovali rysy pôvodnej hry a nestratili na dynamike, efektoch, pocite boja o holý život obklopený temnotou. Znovu nebudú chýbať "scary-moments" prestrihy, kde uvidíte záhadné veci, tajomné zmeny prostredí, v ktorých prežijete halucinácie a stretnete aj démonov útočiacich na vás. Alma, malé vystrašené dievčatko, nebude chýbať.

Hra je len expanzia, takže čakajte menej ako polovicu dĺžky pôvodnej hry, čo robí okolo 5 hodín akcie rozdelených do jednotlivých kapitol, cez ktoré prejdete rozmanitými časťami mesta, sledujete počítanie replikantov a cestu, ktorou vás vedie Alma. Vylepšení oproti pôvodnej hre nie je extrémne veľa, ale je to expanzia, čím chcú autori len hráčom rozšíriť pôvodnú hru o nový príbeh a niekoľko možností. Viac menej pripomína epizódu na podobný štýl, ako sme videli pri Half-Life 2. Hre nechýbajú novinky, ako nové zbrane, kde poteší minigun, laser a aj noví nepriatelia, ako napríklad duchovia, ktorí síce nepotešia, ale ich likvidácia má svoje čaro.

Znovu budete používať pestrú paletu zbraní, kde vždy môžete uniesť len tri základné zbrane a sériu granátov a tými vždy takticky elemininovať neustále prichádzajúcich replikantov, duchov, démonov a rôzne ďalšie mechanické roboty, ktoré potrebujú dostatok olova na prebitie panciera a zničenie ovládacích procesorov. Aj tentoraz si užijete extrémnu dynamiku pohybov nepriateľov, ich taktizovanie, skrývanie sa a neustálu snahu o vašu likvidáciu. Ale znovu na to nebudú mať. Zapnete slow motion mód a vydáte sa do spomaleného času vychutnávať si ich likvidáciu, plynulé animácie smrti a mračná iskier od zblúdených nábojov v priestore.

Nepriatelia sa vyzbrojili,

posilnili,

ale na vás nemajú.
Grafika sa prakticky nevylepšila, jedine sa zdokonalil engine priebežnými pachmi, teda je stabilnejší, plynulejší a veľké framedropy už pomizli. Problém je skôr v tom, že jednoduchý štýl, aj keď takmer plne deštrukčných a fyzikálne previazaných prostredí ostáva a znovu v tom hráči uvidia stereotyp. Ten našťastie nahrádzajú nestále spŕšky nábojov, výbuchy a množstvá particle efektov. Animácie nepriateľov sú efektné, škoda že pohyb ľudí vášho tímu je strnulý a menej dynamický. Tu vidieť, že Timegate už neodviedol tak dobrú prácu. Hardvérová náročnosť ostáva zachovaná od prvého dielu a stačiť vám bude 1.7 GHz procesor a 512 MB RAM, na vyššiu ako minimálnu kvalitu textúr sa doporučuje 1 GB RAM.

Fyzika (rovnako ako minule) dopĺňa jedinečnosť akcie a všetko dynamicky reaguje na každý vystrelený náboj a výbuchy, veci lietajú okolím a telá nepriateľov dokážu vaše strely dokážu priklincovať k stene a nechýba ani deštrukcia predmetov. Havok 2.0 znovu ukazuje, že vie, čo je to pravá akcia. Ale ani grafika, ani fyzika znovu nerobia hru tým, čím je a hlavne zvuková stránka to celé spája a nabudzuje pravú atmosféru. Budete si priam užívať vstupovanie nábojov do tiel nepriateľov, jedinečné slow motion zvuky a aj orchestre paľby desiatok nepriateľov. Dotváranie atmosféry vibrujúcimi desivými tónmi v okolí ešte viac vyzdvihuje prítomnosť strachu.

Multiplayer v tomto prípade stráca význam hodnotiť, keďže autori v ňom použili nedávno vydaný free multiplayerový komponent F.E.A.R. Combat bez ďalších zvláštnych prídavkov. Napriek tomu pre tých kto ho nemajú to bude pozitívom a budú si môcť zastrieľať so stovkami hráčov na dvadsiatke máp a v desiatke multiplayerových módov.

Budete vidieť mŕtvych ľudí,

mŕtvych ľudí,

a naozaj mŕtvych ľudí.
Celkovo je F.E.A.R. Extraction Point stále pôsobivá hra s pôsobivou grafikou a jedinečnou akciou, ale znovu s postupnou stereotypnosťou prostredí a tentoraz aj krátkosťou a jednoduchým príbehom. Na druhú stranu je to expanzia pre tých, komu sa pôvodná hra páčila a tí si ju určite užijú a budú sledovať ďalšiu cestu Almy, Paxtona a aj vás - bojovníka jednotky FEAR bez minulosti a bez STRACHu. Škoda, že znovu všetko ostáva otvorené, príbeh sa neposunul vpred a autori všetky odhalenia odložili na niektoré z ďalších pokračovaní hry. Pre tých kto si užívali príbeh pôvodnej hry sa týmto stáva expanzia bezpredmetná.Trocha viac lebo je to SUPER.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama